hairstilistul

În articolul de azi am decis să luăm expertiza într-o altă direcție. Una dintre noi sigur s-a luptat cu un lucru pe care aproape fiecare femeie îl întâlnește cel puțin o dată în viață: să încheie socotelile cu hairstilistul actual. Mai jos vă prezentăm sfaturi din partea unui hairstilist.

„În industria mea, aceste tipuri de „despărțiri” se întâmplă tot timpul. Uneori voi fi într-o dispută lungă cu noul meu client și vechiul meu client în același timp. Poate fi penibil, dar am învățat să fiu imun de-a lungul anilor. În lumea mea, coafând vedete, rareori aud de la clienții înșiși că nu mai vor să colaborăm; o fac prin intermediul impresarilor lor.

Dar pentru restul clientelor nu este chiar atât de ușor. Oamenii lasă stilistii dintr-o multitudine de motive și toate sunt justificate.

Ceea ce voi spune este că cele mai lungi relații client / hairstylist pe care le-am văzut toate au un lucru în comun: comunicarea și evoluția.”

„Le coafez pe Ashley și Mary-Kate Olsen de mai bine de un deceniu pentru că le ascult și evoluez cu ele.”

Încerc să-mi canalizez viziunea pentru părul lor în realitate și să le îndrum într-o direcție doar atunci când este nevoie. Un hairstilist care face totul despre el însuși și nu mai ascultă ce își dorește clientul, riscă să piardă colaborarea cu acesta.

„Am fost adesea martor la sfârșitul unei relații îndelungate între client și hairstilist și m-am trezit nedumerit. El a făcut lucrări uimitoare pe părul ei, chimia lor a fost uimitoare și au fost „împreună” ani buni. Dar în aceste cazuri, trebuie să-mi reamintesc că aceasta este încă o industrie de servicii pentru clienți. Oricare ar fi motivul pentru care clientul a decis să plece, în cele din urmă trebuie respectat. Și ar putea fi dintr-o multitudine de motive.„

Poate că voia doar să încerce pe altcineva și să testeze lucruri noi. Poate că estetica ei a evoluat și nu se mai potrivește cu a lui. Poate fi greu pentru hairstilist, fără îndoială. Dar la sfârșitul zilei, depinde de client și nu există niciun motiv imposibil. Majoritatea stiliștilor au intrat în această industrie pentru că le place să facă oamenii fericiți. Dacă clientul este mai fericit cu altcineva, este parte din meseria de stilist să accepte acest lucru.

Onestitatea, deși nu este întotdeauna ușoară, este cu siguranță cea mai bună cale. „Ador când clienții mei au opinii. Nimeni nu-ți cunoaște părul mai bine decât tine! Când un client îmi spune că așa trebuie să-i tai bretonul din anii lor personali de experiență, ar fi bine să ascult. Dar, de multe ori, clienții se simt stânjeniți pe scaun și nu doresc să stârnească o dispută.„

Comunicarea este esentiala

Dacă v-ați tuns părul ani de zile la cineva, încercați pe altcineva din întâmplare și vă îndrăgostiți de noul stilist, anunțați-l cu blândețe pe cel vechi. Puteți spune ceva de genul „Vă mulțumesc foarte mult pentru totate coafurile uimitore pe care mi le-ați oferit în ultimii doi ani. Sunteți minunat, dar cred că am găsit pe cineva care să-mi înțeleagă un pic mai bine gusturile”este un mod drăguț de urmat.

„În calitate de tânăr stilist în joc, dacă aș fi auzit asta (și am făcut-o), aș începe imediat să mă gândesc la abilitățile mele în tuns și să încerc să mă îmbunătățesc. Această calitate este cea care separă stiliștii buni de cei uimitori. Cei uimitori sunt deschiși să învețe lucruri noi și să încerce constant să se îmbunătățească.

Onestitatea primeaza intotdeauna

Trecerea la un stilist din același salon poate fi o situație complicată, iar egourile pot fi ușor afectate. În cazul unei „comutări de salon” (care sună ca un reality show pe care l-aș viziona), aș lua măsuri imediate. Sună-ți sau trimite-ți un text vechiului tău stilist și anunță-l cu blândețe că te vei programa la colegul său de acum înainte. Onestitatea, din nou, este cea mai bună cale.

Speram ca v-a placut articolul!

Nu uitati, daca doriti sa gestionati mai bine propriul salon, sa aveti posibilitatea de programari online, SMS-uri automate catre clienti, dar si o imagine clara asupra afacerii voastre, va recomandam Logbox – cel mai bun sistem pentru saloane din Romania!

sursa