programările

Programările anulate nu sunt departe de a fi un caz excepțional. În prezent, o mulțime de saloane întâmpină această problemă.

Aceasta este o problemă majoră și recurentă: clientul nu apare la ora stabilită, nu vă informează și, în general, nu poate fi contactat. Consecințele sunt grave. Pierdeți timp, bani și căpătați o dispoziție proastă.

Aceasta este o situație care trebuie să se oprească. Rata de neprezentare la programări nu trebuie să depășească 5%, mai ales pentru că aceste absențe afectează productivitatea salonului.

Pentru a depăși aceste situații în care clientul nu se prezintă la programare, sunt necesare anumite măsuri.

Cu ajutorul echipei tale, vei putea detecta, gestiona și reduce aceste incidente nefericite.

1. Luați măsuri de precauție privind programările

În timpul procesului de rezervare, salvați întotdeauna numărul de telefon al clientului. Puteți, astfel, să-l sunați înapoi și să aflați care este motivul neprezentării (uitare, amânare). Pe de altă parte, aceasta vă oferă o șansă de a anticipa următoarea întâlnire a clientului pentru a vă optimiza timpul. Aplicația Logbox conține un meniu destinat fișelor de clienți, în care puteți adăuga un client neserios în Lista neagră. Ea vă permite să luați măsuri de precauție atunci când respectivul client se programează data viitoare.

Nu luați clienți noi în timpul programului aglomerat. Va fi o adevărată încurcătură pentru salonul tău. Încercați să găsiți un timp mai liniștit în program pentru astfel de cazuri.

2. Începeți acțiunea

În unele cazuri, puteți solicita clienților o plată în avans. De exemplu, dacă au nevoie de un serviciu lung și scump (vopsire, decolorare …), acesta va fi păstrat în caz de absență. Dacă nu sunteți confortabili cu ideea de a solicita un avans, invitați clientul să vină pentru „diagnostic”.

Îi veți putea testa punctualitatea și seriozitatea. Dacă un client care nu s-a prezentat înainte, dorește să-și facă din nou o rezervare, nu vă fie teamă să-i cereți un depozit. Explicați-i inconvenientul care v-a determinat să acționați astfel. Dacă intenționează ca în viitor să fie punctual, va înțelege.

Trimiteți un memento electronic. Este un mod foarte eficient de a evita uitarea! Dacă doriți să informați fiecare dintre clienții dvs., puteți utiliza LogboxSMS, aplicația de trimitere a SMS-urilor, dezvoltată de Logbox. Puteți să și sunați direct clientul cu o zi înainte de programare pentru a cere confirmare.

Majoritatea clienților voștri sunt curioși să afle despre salonul vostru de coafură și de obicei vor căuta informații pe internet. Cu toate acestea, dacă salonul vostru nu este bine reprezentat, poate inhiba entuziasmul acestora și crește rata absenteismului. Evidențiați-vă salonul și investiți în publicitate.

3. Fiți respectați

Educați-vă clienții. Încearcă să fii punctual și serios. Clienții se vor comporta la fel cu tine.

Fă-i să înțeleagă inconvenientul pe care l-au provocat. Ei trebuie să știe că timpul stiliștilor este prețios și că alți clienți ar fi fost fericiți să vină în acel interval.

Încercați să înțelegeți de ce nu a apărut clientul. Atunci când ești înțelegător, și clientul se va simți obligat să te trateze într-un fel aparte.

Creați o relație de încredere. Nu cereți sistematic un avans (doar în ocaziile speciale menționate mai sus). Un manager cere de la 10 până la 20% din serviciu drept avans. Această politică de anulare poate înspăimânta clienții și poate crea o situație jenantă. Este mai bine să vă optimizați relațiile cu clienții și să încercați să detectați clienți neserioși.

Sperăm că v-a plăcut articolul!

Nu uitați, dacă doriți să gestionați mai bine propriul salon, să aveți posibilitatea de programări online, SMS-uri automate către clienți, dar și o imagine clară asupra afacerii voastre, vă recomandăm Logbox – cel mai bun sistem pentru saloane din România!

sursa imagine / sursa articol